Australijskie zrzeszenie producentów mleka twierdzi, że alternatywy produktów mlecznych mają ‚nieprawidłowe etykiety’ oskarżając Unilever, producenta Magnum, o celowe zwodzenie klientów, mówiąc, że produkt jest reklamowany jako produkt mleczny. Lody te po sukcesie w Wielkiej Brytanii oraz Polsce zostały wprowadzone do sprzedaży w Australii w zeszłym miesiącu.

Rzecznik prasowy ‚Australian Dairy Farmers’ (związek producentów mleka w Australii) w oświadczeniu dla The Guradian stwierdził, że Magnum i inne wegańskie alternatywy dla lodów stanowią problem dla przemysłu mlecznego – „To jest coraz większy problem dla naszego przemysłu, roślinne alternatywy są mylnie reklamowane jako mleko lub inne produkty powiązane z nabiałem”.

„[Magnum] podjęło komercyjną decyzję włączenia wegańskiej alternatywy do swojej linii produktów by usatysfakcjonować bardzo głośną społeczność … jest to jednak zwodnicze by nazywać ten produkt lodami”.

Według rzecznika prasowego firmy Unilever Magnum nigdy nie było reklamowane jako lody, lecz jako ‚mrożony produkt konfekcyjny’. Oczywiście jak nam wiadomo już w historii przemysł mleczny stara się bronić jak tylko może, producenci nabiału i mięsa w Australii będą mierzyć się z coraz większymi problemami – nie tak dawno Australia została uznana za kraj najbardziej przyjazny weganom.

Źródło: plantbasednews, The Guardian

4 Replies to “Przemysł mleczny twierdzi, że wegańskie Magnum to ‚problem’”

    1. To znaczy w Polsce? Są! Już u wielu osób widziałem, od jakiegoś czasu dostępne w niektórych marketach:)

  1. Już nie mają do czego się przyczepić!
    super sprawa że coraz więcej wegańskich przekąsek można dostać w popularnych sklepach.

    1. Będą się przyczepiać dlatego, że przemysł zwierzęcy chyli się ku końcowi, prawdopodobnie za 50-100 lat słowo weganin przestanie istnieć i będzie normą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *