Witam, nie tak dawno temu na Instagramie zamieściłem przepis na owsiankę, która zapewnia ponad 50% wszystkich niezbędnych nam składników odżywczych, jest to owsianka prosta do przyrządzenia i zapewniająca energię na długo, gdyż jedna porcja zawiera ponad 1000 kalorii, czas stać się tłustym weganinem:)

Oprócz tego zapewnia niemal 100% dziennego zapotrzebowania na żelazo, to totalna bomba witaminowa oraz minerałowa.

Składniki (na jedną porcję):
120g płatków owsianych.
400ml mleka Oatly Whole.
Szklanka mrożonych czereśni.
Szklanka mrożonych jagód.
100g malin.
Łyżeczka zmielonego siemienia lnianego.
Łyżeczka zmielonych nasion chia
Łyżeczka ziaren kakaowca.
2 łyżki syropu z daktyli.

Płatki owsiane, mleko, mrożone czereśnie / wiśnie oraz jagody wrzucamy do rondelka i gotujemy na wolnym ogniu przez kilka minut aż płatki zmiękną. Jeśli chcemy, żeby owsianka miała więcej białka – zamiast mleka owsianego można użyć mleka sojowego.

Następnie przekładamy owsiankę do miseczki i dodajemy resztę składników w dowolny, niekoniecznie artystyczny sposób.

Wartości odżywcze w jednej porcji według serwisu Cronometer:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *